Prezentujemy case study z współpracy z platformą e-commerce z branży sportowej – liderem tego segmentu rynku. Zaoferowaliśmy klientowi kompleksowe działania SEO, dzięki którym udało nam się osiągnąć długofalowe efekty. W pracy skupiliśmy się także na wykorzystaniu SEO do wprowadzenia nowej marki klienta na rynek.Klient: NDA
Branża: sportowa
Czas trwania współpracy: 6 miesięcy

Cele:

Dystrybutor z branży sportowej, jeden z czołowych na polskim rynku sklepów internetowych z tego rodzaju asortymentem, wprowadził do swojej oferty nową markę. Jako główny cel działań pozycjonerskich wyznaczył więc wypozycjonowanie nowego brandu wraz z produktami, które wprowadził. Zadaniem Seology było nie tylko zwiększenie widoczności platformy klienta na frazy produktowe związane z nowym brandem, ale także pokonanie konkurencji o wypracowanych już i stabilnych pozycjach. Podczas wykonanych kompleksowych analiz i audytów zauważyliśmy także problem niskich pozycji sklepu klienta na frazy SEO najpopularniejsze w jego branży – przekładające się na znaczące zwiększenie ruchu organicznego w witrynie. Dotychczas klient koncentrował się w działaniach SEO na bardzo wąskich i precyzyjnie dobranych frazach o charakterze sprzedażowym, lecz generujących mały ruch.

 

Założeniem dalszych działań było kompleksowe zwiększenie widoczności sklepu – zarówno na frazy mogące bezpośrednio przełożyć się na sprzedaż, jak i frazy generujące bardzo duży ruch, które pośrednio również mają za zadanie na nią wpłynąć.

 

Wykonane prace:

Wyczerpujący audyt SEO, wnikliwa analiza contentu i przede wszystkim analiza konkurencji klienta w wyszukiwarce Google wykazały, że sklep nie posiada zaindeksowanych podstawowych dla jego branży fraz. Choć sklep usilnie pracował na frazach typu long tail skierowanych do konkretnych grup odbiorców zainteresowanych danym produktem, zupełnie zignorował bardziej ogólne frazy przyciągające wielu użytkowników z ruchu organicznego.

Seology podjęło się doboru odpowiedniej strategii działań, mającej za zadanie zwiększyć widoczność sklepu dwojako: zarówno na konkretne produkty poszukiwane przez klientów, jak i ogólnie, ukierunkowując się na osoby, które nie podjęły jeszcze decyzji zakupowej i mają potrzebę lepiej zapoznać się z asortymentem. Tym sposobem działania SEO miały także zwiększyć świadomość marki, jej rozpoznawalność oraz zasięg.

Zdecydowaliśmy o prowadzeniu prac pozycjonerskich dwutorowo: na wspólnie wybranych podstawowych frazach, wśród których znalazły się najważniejsze kategorie produktowe Klienta i produkty wysokomarżowe oraz na dodatkowych, rotowanych agile’owo, budujących ogólną widoczność  witryny.

Pierwszym podjętym działaniem było obudowanie strony contentem wraz z zakotwiczeniem w nim odpowiednich fraz oraz sukcesywna optymalizacja istniejących kategorii, ponieważ audyt wykazał spore braki w tym zakresie. Wysokojakościowe linkowanie seo oparte na tematycznych źródłach o wysokich wskaźnikach TrustFlow stanowiło dopełnienie dla prac prowadzonych w obrębie platformy.

Wyniki współpracy:

Źródło: Dane z Senuto

 

Wykres widoczności pochodzący z narzędzia do monitoringu stron internetowych wyraźnie wskazuje na wzrost indeksacji fraz w TOP3 oraz TOP10 od momentu rozpoczęcia współpracy, czyli od października 2018r. Położenie nacisku na frazy z pierwszej dziesiątki wyszukiwań było działaniem celowym, ponieważ głównie te, na wysokich wynikach przekładają się na sprzedaż klienta.

Na osiągnięcie takich efektów wpłynęło wiele czynników – zarówno działania wykonywane on-site (optymalizacje kategorii, tworzenie treści, zakotwiczanie fraz, linkowanie wewnętrzne), jak i działania off-site – tworzenie artykułów na zapleczach z wysokimi wskaźnikami trust i citation oraz jakościowe zewnętrzne linkowanie seo. Kolejny wykres przedstawia indeksację fraz w TOP50 od początku podjęcia współpracy.

 

Źródło: Dane z Senuto

 

Osiągnięcie wysokich pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania spowodowało

znaczące zwiększenie ruchu na stronie – w porównaniu do okresu przed rozpoczęciem naszej współpracy. Uzyskane efekty pozwoliły znacząco zwiększyć sprzedaż w sklepie klienta – zarówno produktów regularnych, jak i preferowanej mark. Oznacza to, iż wygenerowany przez jakościowe linkowanie seo ruch był także jakościowy i przełożył się na realizację obranych przez klienta celów.

Precyzyjnie wykonany audyt (i cyklicznie ponawiany!) pozwolił na obranie efektywnej strategii działania. Frazy kluczowe dla klienta w dniu dzisiejszym znajdują się w TOP3.  Bieżąca analityka oraz obserwacja wzrostu popularności konkretnych słów kluczowych stanowią podstawę do modyfikacji obranej strategii (także strategii linkowania!) i szybkiego dostosowywania się do nagłych zmian w dynamicznej branży klienta.

Liczby:

Trzykrotny wzrost liczby fraz zaindeksowanych w TOP3
Pięciokrotny wzrost  liczby fraz zaindeksowanych w TOP10
Pięciokrotny wzrost  liczby fraz zaindeksowanych  w TOP50

 

Stale współpracujemy z naszymi klientami w celu zwiększenia ruchu i widoczności  na ich stronach. Jeśli zastanawiasz się:

  • Jak zwiększyć pozycję Twojej strony w wynikach wyszukiwania?
  • Jak ściągnąć na Twoja strone wysokowartościowy ruch?
  • Jak zwiększyć Twoje wyniki sprzedażowe?

Zapraszamy do kontaktu: www.seology.pl/kontakt lub info@seology.pl!