Koniec i początek roku to czas podsumowań. Na fali wszechobecnych refleksji i my przygotowaliśmy dla Was szybkie zestawienie najważniejszych zmian w branży SEO w 2019 roku. Krótko i treściwie przypomnimy Wam, co działo się w mijającym roku oraz jak wpłynęło to na naszą branżę.

A jak aktualizacja

Jak co roku, Google wprowadziło sporo zmian, których skutki można było odczuć kilkadziesiąt razy w ciągu roku. Mowa oczywiście o aktualizacjach algorytmów, wiele z nich zostało potwierdzonych oficjalnie i wywarły one spory wpływ na widoczność i pozycje stron.

  1. Marzec 2019 Core Update będący niejako kontynuacją aktualizacji, która miała miejsce w sierpniu 2018 roku. W oficjalnym komunikacie wyjaśniono, że aktualizacja miała na celu poprawę pozycji niedocenianych dotychczas stron, które nie osiągały wysokich pozycji mimo, że z punktu widzenia Google były wartościowe. Pisano również o tym, że spadki widoczności i pozycji nie były uzasadnione przynależeniem stron do konkretnej branży. Wielokrotnie zapewniano również, że nie miała znaczenia także tematyka domeny związana z zagadnieniem YMYL.
  2. Czerwiec 2019– aktualizacja czerwcowa nie była omówiona szczegółowo przez Google, który co prawda zapowiedział aktualizację głównego algorytmu, jednak nie podał zbyt wielu szczegółów. W branży często wspominano, że czerwcowa aktualizacja jest niejako poprawką marcowej, co potwierdza wielu właścicieli domen i marketerów.
  3. Lipiec 2019 Maverick Update owiana tajemnicą, choć istotna dla branży medycznej (YMYL) aktualizacja, która miała na celu zwiększenie widoczności domen wiarygodnych i godnych zaufania.
  4. Wrzesień 2019 Core Update kontynuacja zmian, które mają na celu poprawę jakości wyników wyszukiwania w taki sposób, by użytkownik otrzymywał jeszcze bardziej precyzyjne odpowiedzi na swoje zapytania.
  5. Październik 2019 – BERT Update niezwykle istotna zmiana, która dotyczy obsługi przetwarzania języka naturalnego czyli tak zwane NLP. Większe znaczenie ma odtąd kontekst, powiązania między słowami kluczowymi, a także wyrażenia o charakterze polisemiczym. Wpływ BERT’a z pewnością będziemy odczuwać jeszcze w nadchodzącym roku.

To jedynie część z wielu zmian, które przygotował dla nas Google. Wielokrotnie w branży pojawiały się coraz to nowsze podejrzenia na temat zmian w algorytmach, jednak nie były one oficjalnie potwierdzone.

Nowe atrybuty linków

We wrześniu 2019 roku Google ogłosiło na swoim Tweeterze, że wprowadzone zostały dwa nowe atrybuty linków – rel=”sponsored” oraz rel=”ugc”. Nowy sposób oznaczania linków ma na celu doprecyzowanie ich znaczenia w witrynie, co ma wpłynąć ich lepsze definiowanie. Do nowych oznaczeń należy:

  • rel=”sponsored” – atrybut do oznaczania linków sponsorowanych, związanych z reklamą.
  • rel=”ugc” (user generated content) – atrybut do oznaczania linków, które stworzone zostały przez uczestników dyskusji na forachh.

Google zmiany algorytmu

Nowe raporty Google Search Console

Od dłuższego czasu Google przygotowywał nas na rewolucję w Google Search Console. Stare raporty stopniowo stawały się niedostępne, a my musieliśmy przyzwyczaić się do nowej wersji narzędzia. Wśród ważnych zmian znalazły się między innymi raporty dla nowych typów danych strukturalnych. Mowa między innymi o raportach nazwanych jako: Produkty, Sitelinks Searchbox oraz Uporządkowane dane niepodlegające analizie. Obecnie możemy również korzystać z raportu na temat szybkości domeny.
Inne zmiany

Co jeszcze zmieniło się w branży SEO? Na konferencji Google ogłoszono zmianę silnika Googlebot’a na Evergreen Chromium. Od tego momentu musimy mieć na uwadze, że odwiedzający naszą stronę Googlebot będzie obsługiwany przez aktualny w danym momencie silnik przeglądarki Google Chrome.
W listopadzie 2019 wszyscy, którzy posiadają domenę na WordPress mogli skorzystać z nowej wtyczki SiteKit. W czym jest pomocna? Pozwala na bezpośrednie wyświetlanie w dashboardzie danych z Google Search Console, Google Analytics czy z Google Ads.

Wiele zmian za nami, nie tylko w branży SEO, sporo działo się również w SEM i w mediach społecznościowych. Ciągłe zmiany są domeną branż opartych o technologie! Nasuwa się jednak pytanie… Czego możemy spodziewać się w nowym 2020 roku? Jak mocno wpłynie BERT na SEO? Dowiecie się już wkrótce z naszego artykułu Prognozy SEO na 2020 rok!

 

Stale współpracujemy z naszymi klientami w celu zwiększenia ruchu i widoczności ich.  Rozwijamy serwisy i szukamy nowoczesnych narzędzi, które pomogą w optymalizacji serwisu. Chcesz wiedzieć:

  • Jak podnieść Twoje wyniki sprzedażowe?
  • Jak zwiększyć ruch na Twojej stronie internetowej?
  • Jak poprawić wyniki strony po spadkach spowodowanych zmianami w algorytmach?

Napisz do nas z maila firmowego na adres: info@seology.pl lub zadzwoń pod numer: 32 420 73 30