Witamy w najnowszym cyklu, w którym będziemy prezentować wyniki naszej pracy w formie case studies. Zapraszamy do zapoznania się z pierwszym materiałem – tym razem prezentujemy efekty pracy dla klienta z branży rolniczej. W wyniku trwającej ponad rok współpracy udało nam się realnie wpłynąć na rozwój jego sklepu.

Klient: NDA
Branża: rolnicza, motoryzacyjna
Czas trwania współpracy: 13 miesięcy

Wykonane prace:

WSTĘPNE:

  • audyt SEO wraz z analizą kodu strony
  • analiza contentu witryny
  • analiza linków przychodzących i wewnętrznych domeny
  • analiza konkurencji w Google
  • dobór fraz głównych do pozycjonowania w ramach Key Word Research
  • na bazie wcześniejszych analiz: optymalizacja serwisu pod kątem SEO

STAŁE:

  • comiesięczny dobór fraz rotowanych agile’owo – cykliczne prace na nowych frazach charakteryzujące się dużym potencjałem (np. wzrostem w indeksie, wzrostem widoczności czy potencjałem prosprzedażowym)
  • jakościowy linkbuilding
  • obudowanie serwisu w treści oraz optymalizacja już istniejących pod kątem SEO
  • monitoring wyników
  • bieżąca analityka i wdrażanie nowych rozwiązań

Cele:

Klient z branży rolniczo-motoryzacyjnej chciał głównie osiągnąć wzrost liczby wejść użytkowników na sklep z ruchu organicznego oraz wzrost pozycji fraz istotnych z punktu widzenia biznesowego w wynikach wyszukiwania Google.

Wyniki współpracy:

W ciągu 13 miesięcy współpracy, w wyniku prowadzonych działań SEO sprzedaż z kanału organic wzrosła z 176 214,15 zł do 251 816,75 zł, czyli o 42,90%.

Pierwszy prezentowany wykres, pochodzący z narzędzia do monitoringu stron internetowych Senuto, pokazuje wzrost indeksacji fraz od momentu rozpoczęcia współpracy, czyli od początku 2018r.

 

Źródło: Senuto

Drugie zestawienie przedstawia wyniki uzyskane w sklepie internetowym, dzięki wdrożeniu naszych działań.

 

 

Źródło: Google Analitycs

Średnią wartość zamówienia udało się utrzymać na podobnym poziomie, przy równoczesnym wygenerowaniu dużego wzrostu ruchu. Oznacza to, że kierowany do witryny ruch był nie tylko znaczący ilościowo, ale także miał wysoką jakość i bezpośrednio przełożył się na wzrost konwersji o 15,65%. Wzrost liczby zaindeksowanych fraz przełożył się na zwiększenie widoczności witryny w wyszukiwarce Google. To pozwoliło na zwiększenie ruchu na stronie – 23,19% wzrostu liczby użytkowników oraz 26,47% wzrost liczby sesji.

Efekt został uzyskany dzięki precyzyjnie dobranym głównym frazom prosprzedażowym oraz właściwie poprowadzonym działaniom SEO.

Osiągnięcie tak dobrego wyniku to przede wszystkim zasługa precyzyjnie dobranych fraz agile’owych, które zmieniały się w zależności od obserwowanych trendów. Nie byłoby to możliwe, gdyby nie bieżąca analityka oraz obserwacja wzrostu popularności konkretnych słów kluczowych. Wysokojakościowe linkowanie, które pochodziło głównie z naszych blogów zapleczowych o bardzo dobrych wskaźnikach trust oraz citation flow również jest kolejną składową, która przełożyła się na osiągnięty wynik.

Liczby:

23,19% nowych użytkowników
26,47% nowych sesji
42,90% więcej przychodów
46,26% więcej transakcji
12,99% większa wartość przypadająca na jedną sesję

Jeśli chcecie osiągnąć takie wyniki u siebie – zapraszamy do kontaktu info@seology.pl 🙂