Backlinki – jak je pozyskać?

Aktualizacja algorytmu Pingwin poskutkowała wzmożoną czujnością w zakresie kontroli jakości pozyskiwanych przez nas linków. Ocenianie działań w czasie rzeczywistym sprawiło, że musimy uważać jeszcze bardziej. Linkbuilding oparty na automatycznym i masowym pozyskiwaniu linków już dawno przestał oznaczać skuteczne SEO – teraz jednak może zdziałać jeszcze więcej złego.

Warto więc położyć szczególny nacisk na proces pozyskiwania wysokiej jakości linków. Jak to robić? Przedstawiamy kilka pomysłów!

Odpowiedz na pytanie

Dobrym pomysłem na pozyskiwanie linków jest jest dostarczanie odpowiednich treści użytkownikom. Oczywiście nie chodzi tu już tylko o angażujący content. Zastanówmy się, jakie zapytania wpisują w Google twoi odbiorcy, sprawdźmy na które z nich najtrudniej znaleźć odpowiedzi i udzielmy ich na naszej stronie! To sposób idealny dla firm z nietypowych, bardzo niszowych branż, których klienci niejednokrotnie poszukują odpowiedzi na nurtujące ich pytania, niestety często znajdują tylko niepewne wypowiedzi na forach internetowych. To także prosty, ale bardzo skuteczny sposób na to, by nasze treści w sposób wirusowy rozpowszechniły się wśród użytkowników.

Stawiaj na społeczności

To jedna z najpopularniejszych metod pozyskiwania linków zwrotnych. Posiadanie kont w portalach społecznościowych jest konieczne – to nie tylko możliwość linkowania do treści umieszczonych na naszej stronie, ale także szansa na ich wirusowe rozpowszechnienie i zwiększenie ruchu na naszej stronie, a co za tym idzie pozycjonowanie strony.

Działaj

Chcąc pozyskać wartościowe linki do naszej strony powinniśmy aktywnie udzielać się w sieci. Wrzucajmy posty na fora internetowe, komentujmy te już zamieszczone, angażujmy się w dyskusje na blogach. Nasze wypowiedzi i argumenty wzbogacajmy linkami do wpisów na naszej strony z contentem na dany temat. Tego rodzaju źródło informacji jest również istotne z punktu widzenia użytkownika – sprawia wrażenie bardziej obiektywnego i niesponsorowanego przez producentów.

Publikuj

Jedną ze skuteczniejszych metod pozyskiwania backlinków jest także publikowanie swoich treści w zewnętrznych serwisach. Warto poszukać branżowych portali, które dopuszczają możliwość współpracy z zewnętrznymi autorami lub związanych z tematyką twojej firmy blogów. Publikując wartościowy tekst możemy nie tylko pozyskać link kierujący do naszej strony, ale także skutecznie budować wizerunek eksperta, zorientowanego w swojej tematyce. Korzyść odniesie także właściciel medium, który zyska wartościowy tekst praktyka, znającego się na swojej tematyce.

Intryguj

Interesującym sposobem na pozyskiwanie linów do naszej witryny jest zadbanie także o oryginalny webdesign samej strony. Przykładem może być tu witryna błędu 404. Coraz częściej projektowana jest ona w oryginalny i zabawny sposób, który nie tylko ma uspokoić internautę, ale także zrobić na nim pozytywne wrażenie. Jeśli wpadniemy na nietuzinkowy pomysł, który będziemy mogli później odpowiednio wypromować, może okazać się to dobrym sposobem na pozyskanie linka. Interesującą stronę można podlinkować na forach o tematyce webdesign lub zgłosić do odpowiednich rubryk w portalach poświęconych tej dziedzinie.

Kontroluj

Prowadząc intensywne działania PR warto także monitorować ich skuteczność i efektywność względem SEO. W tym wypadku warto korzystać z narzędzi typu brand24, które umożliwią nam sprawdzenie wszelkich informacji o tym, gdzie w sieci pojawiły się wzmianki na temat naszej marki. Jeśli pojawią się w miejscach, w których możemy poprosić o dodanie linka – zawsze warto to zrobić. Podobnie wygląda sytuacja z konkurencją – warto ją monitorować. Wpisując w Google: site:adreskonkurencji.pl znajdziemy wszystkie miejsca w sieci,w których wspomniano stronę naszej konkurencji. Być może warto zainteresować się tematem i pojawić się tam również ze swoim brandem?

Pamiętaj o grafice

To udowodnione – treści opatrzone grafiką przyciągają dużo więcej czytelników! Jest więc dużo większe prawdopodobieństwo, że udostępnione ponownie zostaną materiały, które opatrzysz zdjęciem, infografiką czy nawet materiałem wideo, a to pomoże ci pozyskać nowych klientów przez Internet. Warto spróbować! Podobnie wygląda sytuacja z grafikami na naszej stronie – powinniśmy wzbogacać je o atrybuty ALT. Tym sposobem internauci przeszukujący Google Grafika mogą trafić na twoje materiały. Chcąc je wykorzystać powinni zamieścić do nich źródło, czyli link do twojej witryny.

Buduj relację

Dobrym pomysłem na pozyskiwanie linków zwrotnych są także wszelkie działania mające na celu budowanie rzeszy lojalnych odbiorców. Mogą to być nie tylko mailingi wysyłane do naszych czytelników, zwiększające szanse na to, że podsuwane im treści zostaną rozpowszechnione, ale także kontakty z dziennikarzami i bloggerami. Możemy zaproponować im np. dostęp do naszego produktu w zamian za napisanie recenzji, co będzie także równoznaczne z pozyskaniem odpowiedniego linka.

Krótka historia firmowego bloga
Meta znaczniki – jak zacząć?