Prowadzenie firmowego bloga to jedna z częściej praktykowanych metod marketingowych. Specjaliści dostrzegają w blogach nie tylko ogromny potencjał wizerunkowy, ale także duże pole do popisu dla skutecznego SEO. Zakładając bloga musimy jednak liczyć się z tym, ze jego prowadzenie będzie inwestycją długoterminową oraz będzie wymagało sporego nakładu pracy. Dlaczego nadal warto decydować się na ten krok?

 

1. Buduj komunikację

Niezaprzeczalną zaletą prowadzenia bloga jest możliwość budowania komunikacji z naszymi odbiorcami. Tego rodzaju kanał marketingowy pozwala przedstawić klientom wartości naszej marki, informacje na jej temat, ale także jest zupełnie inną formą przekazu niż oficjalna strona internetowa. Idealnie wpisuje się to w jakże popularną w ostatnich latach strategię storytellingu, która pozwala nam wciągnąć odbiorcę w swego rodzaju interakcję i opowieść dotyczącą marki. Blog to miejsce, w którym możemy postawić się w pozycji klienta – opisać sytuacje, na które może się natknąć, pomóc mu rozwiązać związane z naszą marką problemy, ale także rozwiać wątpliwości jej dotyczące. Wszystko to może przełożyć się na lepszy odbiór naszego brandu przez klientów, którzy czują się zrozumiani i bardziej zadbani. Prowadząc firmowego bloga możemy swobodnie wykorzystać go także w celach sprzedażowych – większość klientów poszukuje informacji na temat produktów w Internecie, a forma komunikacyjna jaką jest blog pozwoli nam w nienachalny i równocześnie nieszablonowy sposób przekonać ich do naszej oferty. Co więcej – da także możliwość odbiorcom reagowania na przedstawiane przez nas treści oraz wesprze prcoes budowania wizerunku firmy-eksperta. Musimy pamiętać jednak, że blog to nie jednorazowa sprawa – powinniśmy dbać o to, by posty pojawiały się regularnie, a pytania klientów pod nimi nie pozostawały bez odpowiedzi. Pamiętajmy więc: blog to ogromna szansa i pole do wywołania merytorycznej dyskusji, jak każde jednak narzędzie komunikacyjne musi być prowadzone dobrze, by spełniać swoje funkcje, nie robiąc przy tym szkód.

 

2. Dbaj o skuteczne SEO

Blog to także niezwykle cenny obszar dla działań pozycjonerskich. Przede wszystkim firmowy blog pozwala na tworzenie „fraz długiego ogona”. Te, składające się z kilku słów, są mniej konkurencyjne i zazwyczaj starają się odpowiadać potencjalnym zapytaniom użytkowników. Oznacza to, że można dzięki nim szybko osiągnąć wysokie pozycje w wyszukiwarce. Pamiętajmy, że tego rodzaju frazy możemy znaleźć w każdej branży – często wystarczy np. dodać odpowiednią cechę produktu by odnaleźć wpisywane przez użytkowników frazy long tail. Oczywiście kluczem jest skorzystanie z odpowiednich narzędzi pozycjonerskich, które pozwolą nam znaleźć te najlepiej dobrane (czyli wpisywane przez użytkowników w Google). Niestety wplecenie fraz long-tailowych w content zazwyczaj nie jest łatwe. Blog daje nam dużo większe możliwości w tym zakresie – pozwala nam samodzielnie kreować treści, dbając o ich wartość i pozycjonerskie względy równocześnie. Publikując regularnie mamy także gwarancję tego, że z czasem zbudujemy sobie niezwykle cenną bazę wpisów wzbogaconych o frazy długiego ogona.


3. Linkuj!

Niezaprzeczalną zaletą prowadzenia bloga jest także fakt, iż może on stanowić ogromne źródło zdobywania linków kierujących do naszej strony. Prowadząc kanał regularnie uzupełniany o inspirujące treści możemy mieć pewność, że z czasem uzyskamy rzesze wiernych czytelników. Jeśli zdecydują się oni podzielić opublikowanymi treściami, udostępniając link do naszych treści, nie tylko rozpowszechnimy naszego bloga, ale także wzmocnimy potencjał całej strony. Nie zapominajmy o tym sami – my również możemy zadbać o to, żeby nasz content został odpowiednio rozpowszechniony. Pamiętajmy jednak o tym, że kluczem do sukcesu nadal pozostaje publikowanie wartych uwagi i angażujących treści. Jest to spójne ze strategią Google – wyszukiwarka premiuje strony, na których regularnie aktualizowane są treści. Dodając więc nowe wpisy możemy być pewni, że wyszukiwarka odbierze nas jako perspektywiczny i rozwijający się serwis, a my zyskamy skuteczne metody reklamowania się w sieci.