Dlaczego nie możesz ignorować SEO?

Wysokie pozycje firmy w wynikach wyszukiwania mają rzeczywiste przełożenie na ruch na stronie, a to już krok od tego, by klient sięgnął po nasz produkt lub usługę. Skuteczne pozycjonowanie, oparte na odpowiednio zaplanowanej i optymalizowanej strategii SEO może więc realnie wpływać na zysk przedsiębiorstwa. Ale to nie jedyny profit, który za sobą niesie. Dziś prezentujemy pięć powodów, dla których Twój biznes nie może już ignorować SEO.

Ruch organiczny

Ruch organiczny, czyli naturalny i bezpłatny ruch z wyszukiwarek, to jeden z czynników, które mają wpływ na efektywność działalności internetowej. Generują go użytkownicy trafiający na stronę bezpośrednio poprzez wyświetlone w wyszukiwarkach, nieopłacone wyniki. W dobie wszechobecnej reklamy użytkownicy niechętnie wybierają wyniki sponsorowane, ponieważ nie mają do nich zaufania. Znacznie większą popularnością cieszą się nieodpłatne, naturalne wyniki wyszukiwania. Wysoka pozycja strony wśród nieodpłatnych wyników wyszukiwania, daje większe szanse na to, że użytkownik poszukujący produktu lub usługi z danej branży zostanie naszym klientem. Wyższe pozycje przekładają się także na częstsze odwiedziny kolejnych internautów na stronie – czyli napędzają ruch organiczny. Systematycznie rosnąca liczba odwiedzin witryny oznacza większą rzeszę potencjalnych odbiorców towaru lub usługi. Użytkownicy trafiający na stronę z wyników organicznych, zwykle długo ją zwiedzają, przeglądając także podstrony.

Skuteczne budowanie wizerunku

Dziś to komunikacja marketingowa w internecie w dużej mierze stanowi o wiarygodności marki – jest bowiem często pierwszym źródłem informacji dla potencjalnego klienta. Nie dziwi więc, że nawet małe przedsiębiorstwa decydują się na inwestycje związane z kreowaniem wizerunku w sieci. Funkcjonalna i profesjonalna witryna, blog czy profile w mediach społecznościowych to baza tworząca image pioniera w branży. Działania marketingowe, w tym SEO, sprawiają że ów wizerunek trafia do odpowiedniego odbiorcy.

Największe korzyści przynosi dobrze zoptymalizowana strategia SEO. Dokładna analiza serwisu, określająca cele działań SEO jest bazą, na podstawie której przygotowywana i wdrażana jest strategia. Jednym z ważniejszych powodów, dla którego przedsiębiorcy decydują się na taką drogę jest widoczny wpływ SEO na budowanie wizerunku: poprawa rozpoznawalności marki, przypisywanie jej pozytywnych cech i związany z tym wzrost zaufania konsumentów. Wynika to z faktu, że wysoka pozycja strony w wyszukiwarce utożsamiana jest z jej popularnością w następstwie licznych sukcesów czy wieloletniej praktyki.

Działania ukierunkowane także na mobile

Dziś większość wyszukiwań w najpopularniejszych serwisach jest wykonywana przy użyciu urządzeń przenośnych. Mobile stał się naprawdę istotnym elementem marketingu internetowego. Świadczy o tym, chociażby fakt, iż Google wyznaczyło grupę kryteriów (czynników rankingowych) decydującą o tym, czy strona zostanie zakwalifikowana przez wyszukiwarkę jako „mobile friendly” – jeżeli nie, podczas wyszukiwania mobilnego spada na niższe pozycje. Wymagania rankingowe to m.in. korzystanie z technologii powszechnych dla urządzeń mobilnych, dostosowanie zawartości strony do rozmiaru ekranu urządzenia, optymalna wielkość czcionki – czytelna także na małych urządzeniach czy zamieszczanie linków w taki sposób, aby móc wygodnie wybrać je na mniejszym ekranie.

Zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych strona jest bardziej atrakcyjna dla użytkownika – nie ma problemu z jej wyświetlaniem i przeglądaniem. Taka optymalizacja strony obejmuje wiele zagadnień, w związku z czym jest czasochłonna i niełatwa. Jest to jednak punkt obowiązkowy – jak pokazują badania (zlecone przez Forbes w 2016 roku) liczba użytkowników wyszukujących informacje i dokonujących zakupu za pośrednictwem urządzeń mobilnych stale wzrasta – ponad 60% wyszukań odbywa się przy ich użyciu. Optymalizacja SEO pod kątem urządzeń przenośnych umożliwia zyskanie wyższych pozycji w mobilnych wyszukiwaniach. Brak dostosowanej odpowiednio strony może przynieść wręcz negatywne skutki – zwłaszcza w przypadku lokalnych firm – a to dlatego, że wyszukiwania na urządzeniach mobilnych mają w dużej mierze charakter lokalizacyjny . Po odnalezieniu odpowiedzi na swoje zapytanie użytkownik jest skłonny do natychmiastowego zakupu usługi czy towaru, który znajduje się w pobliżu jego lokalizacji.

Realny wpływ na rozwój biznesu i przewagę konkurencyjną

Użytkownik korzystający z wyszukiwarki liczy na szybką i trafną odpowiedź, dlatego spośród wyświetlonych przez wyszukiwarkę propozycji, wybierze pierwszą, która przypadnie mu do gustu. Odpowiednie wypozycjonowanie witryny, w taki sposób, by wyprzedziła ona konkurencyjne, pozwala na uzyskanie konkretnej przewagi nad biznesowymi rywalami. Wysokie pozycje słów kluczowych w wynikach wyszukiwarki zwiększają zaufanie do serwisu. Potencjalni klienci mogą utożsamić stronę z daną usługą lub produktem. Utrwalenie w pamięci połączenia witryna-produkt/usługa/informacja, może skutkować większą liczbą wejść bezpośrednich na stronę w przyszłości i wygenerować większą sprzedaż.

Dzięki uzyskaniu wyższej pozycji w wyszukiwarce zyskamy większą liczbę odsłon, a nasza marka stanie się bardziej rozpoznawalna. Jeśli adres serwisu zacznie pojawiać się jako odpowiedź na większą ilość zapytań zawierających słowa kluczowe, będzie uznany za bardziej zaufany niż inne serwisy w branży. Większa rozpoznawalność pozwala na rozwój i dążenie do uzyskania pozycji lidera w swojej dziedzinie

Ważny element układanki

SEO i inne narzędzia z zakresu e-marketingu to naczynia połączone. Działania SEO zapewniają nie tylko tworzenie wartościowych treści aktualizowanych na stronie czy zarządzanie słowami kluczowymi. Jest to także szereg czynności o charakterze technicznym, wykonywanych w celu optymalizacji strony pod względem funkcjonalności. Wzajemne oddziaływanie SEO i pozostałych działań e-marketingowych jest wyraźne. Przykładowo: koniecznością jest dostosowywanie strony do potrzeb użytkownika – bo cóż nam po wartościowym pod względem treści blogu branżowym, który nie będzie spełniał podstawowych oczekiwań technicznych potencjalnego klienta? E-marketing z definicji jest ZESPOŁEM działań, które wykorzystują internet w celach promocyjnych. Pominięcie SEO może znacząco obniżyć jego skuteczność.

SEO i UX – zestaw doskonały?
One page czy landing, o co chodzi?